Don Bosco Általános Iskola, Szakközépiskola,
Szakgimnázium, Gimnázium
és Kollégium
Szakgimnázium, Gimnázium
és Kollégium
3700 Kazincbarcika, Május 1. út 11.
- Iskolánk, 1993. szeptember 1-től van a szalézi rend fenntartásában, és kezdte meg a működését Kazincbarcikán. A kazincbarcikai „Don Bosco” már a kezdetektől a hátrányokkal, nehézségekkel küzdő diákok felzárkóztatását, számukra az iskola befejezését, az életben való elindítást próbálja sikeresen megvalósítani, s ezáltal a tanári és a szakmai team nagy gyakorlattal rendelkezik a célcsoport problémáinak megoldásának terén. A szalézi identitást figyelembe kell venni a munkánk során: a tanítás alapja a szeretet és a vallás. A beszélgetéseknek, a közös játékoknak, az iskola barátságos, családias légkörének, a tanórán kívüli jelenlétnek szintén nagy szerepe van. Pedagógiánk alapja a Don Bosco módszer: az állandó, segítő jelenlét, az odafordulás, a szeretet és a preventív rendszer jelentősen hozzájárulnak a már lemorzsolódott, hátrányos helyzetű fiatalok iskolapadba ültetéséhez, valamint azon kompetenciák elsajátításához, amelyek a szakma vagy az érettségi megszerzéséhez szükségesek. A diákok igényeiből, elvárásaiból indulunk ki, hiszen ezekre reagálva lehet őket bevonni közös életterünk, az iskola mindennapjainak alakításába, formálásába. Egy olyan hatékonyan működő, sikerességet biztosító, a tanulók teljes életére ható iránymutató programot kell alkalmazni, amely lehetőségeket teremt a már más intézményekből lemorzsolódottak, különböző hátrányokkal küzdő, peremre szorult diákok számára. A pedagógus személye meghatározó ebben, aki a diák egyenrangú társa, ugyanakkor támasza és segítője. Nagyon fontos tényező a tanuló és tanár közötti emberi kapcsolat: csak akkor lehet sikeres a közös munka, ha a tanár példaképpé tud válni a diák számára. A büntetést csak legvégső esetben tartjuk megengedhetőnek, csak akkor, ha már semmilyen más eszköz nem vezet eredményre. Nem indítunk semmilyen eljárást, büntetést addig, amíg minden más nevelői eszköz alkalmazási lehetősége ki nem merül. A tanulót a tanárok, próbálják a szív oldaláról megközelíteni, szeretettel, szelídséggel. A fegyelmezés, ha valóban elkerülhetetlen, akkor a büntetésre egy kedvező alkalommal kerítünk sort. Nem azonnal, a tett után, mert a fiatalnak időt kell engedni a meggondolásra, magába szállásra, belső javulásra. A tanároknak is szükséges a várakozás, mert a diák érzi, hogy csak a tárgyilagos észnek van joga büntetni, nem pedig az indulatnak, ezért kerüljük a látszatát annak is, mintha indulatból, önzésből büntetnénk, így a tanár is megőrzi tekintélyét, szerethetőségét tanulóval szemben. A diák nem a büntető személyt látja benne, hanem azt az embert, aki neki jót akar és a jó útra szeretné terelni. Ha büntetni kell, akkor meg kell adni a reményt a hibázónak, hogy újra kezdhesse, más alapokra fektesse eddigi tevékenységét, ezért a büntetés mellé adunk egy kis biztatást, lehetőséget, hogy van egy jó út is, amin mi is segítünk járni. A fegyelmezés után egy szeretetteljes tekintettel vagy biztató szóval többet lehet elérni, mint sok dorgálással.
- A pedagógus nem külső szemlélő, nem, mint egy felügyelő van jelen a szünetekben, hanem együtt tölti el az időt a gyermekekkel. Fontos, hogy tudjon együtt nevetni, vigadozni a diákokkal, tudjon rájuk mosolyogni, beszélgessen a velük. A kölcsönös bizalom alapján a tanár megbízik növendékében, ezért szabadidejében teljes szabadságot, önfeledt vidámságot biztosít számára. A szórakozás idejének szabadsága, az erkölcsös és egészséges élet a fegyelem fenntartásának leghatékonyabb eszköze. A növendékek a tanáraikkal élet-, munka- és játékközösséget alkotnak, a nevelőnek viszont ügyelnie kell arra, hogy jelenléte ne legyen tolakodó. Célszerű használni olyan sporteszközöket és a kor szellemének megfelelő digitális eszközöket, amivel magához vonzza a tanulót, lefoglalja a tanítási szünetekben is. Ha szükséges, bensőséges barátként álljon a gyermekek rendelkezésére, és óvja meg őket attól, hogy hibát kövessenek el.
- Iskolatípusaink:
- •Általános iskola: 4 évfolyam (5; 6; 7; 8) Azon fiatalok számára, akik más általános iskolában nem tudták befejezni a 7. vagy 8. évfolyamot. Felnőtt korúak oktatása nappali oktatás munkarendje szerint, akik nem tudták befejezni nappali tagozaton az általános iskolát.
- •Szakgimnázium: 4+1 évfolyam (9; 10; 11; 12;) Azon fiatalok számára, akik Fodrász, Kisgyermekgondozó-nevelő, Nyomdaipari technikus, Gyakorló ápoló, Pedagógiai- és családsegítő munkatárs, Informatikai rendszerüzemeltető szeretne lenni vagy megragadni a lehetőséget a tovább tanulásra
- •Szakközépiskola: 3+2 évfolyam (1/9; 2/10; 3/11) Női szabó, Hegesztő, Épület és szerkezetlakatos, Kőműves, Központifűtés- és gázhálózat rendszerszerelő, Szociális gondozó és ápoló, Pék, Ipari gépész, Festő, mázoló tapétázó, Könyvkötő és nyomtatvány feldolgozó, Szárazépítő, Víz-, csatorna- és közmű- rendszerszerelő, Villanyszerelő, Cukrász
- Érettségi esti évfolyamon 2 év alatt. Azon felnőttek számára, akik szakma megszerzése után érettségizni szeretnének.Felnőtt korúak oktatása esti tagozaton, akik már szakmával rendelkeznek keresztény szellemben a Magyar Katolikus Egyház és a Don Bosco Szalézi Társasága hagyományait követve.
- Alapvető küldetésünknek tartjuk az esélyteremtést minden fiatal számára. A szakképzés területén a diákok szerződésben állnak többek között a Szalézi kft.-vel, és kisebb tanulói számban más cégekkel, ahol a gyakorlati képzésük megvalósul és ösztöndíjat is kapnak.
SZÁMALK-Szalézi Szakgimnázium
1119 Budapest, Mérnök utca 39.
- „Kezedben a jövő! Ez a Te választásod!”
- Iskolánk folyamatosan részt vesz pedagógiai kutatás-fejlesztésben és az innovációkat beépítjük a munkánkba. Iskolánk jövőjét a folyamatos fejlődés biztosítja, amelyhez szilárd alapul szolgálnak az elmúlt húsz évben elért eredmények.
- A legfontosabb számunkra az, hogy olyan tanárokat, eszközöket és lehetőségeket biztosítsunk a nálunk tanuló diákoknak, melyben fejleszthetik idegen nyelvi kommunikációs és szakmai képességüket, többet tanulhatnak, ugyanakkor sokkal gazdagabbá is válhatnak emberi értékeik és szakmai tudásuk gyarapodásával.
- Fontos számunkra, hogy a lemaradók felzárkózzanak, a kiemelkedően jók részt vegyenek tehetségfejlesztő kurzusokon, és az is, hogy mindenki elérje egyéni célját a tanulással, több tudással, melyhez önmaga is járuljon hozzá szorgalmával, munkájával.
- Rendszeresen szervezünk alkotó táborokat, kirándulásokat, kulturális programokat, rendezvényeket és évente legalább 15 nemzetközi kurzust, melyek mind a diákokért, a diákoknak szólnak. Rendezünk kiállításokat, diákjaink pályázatokon vehetnek részt és olyan közösséget kínálunk számukra, melynek tagjai lehetnek, melyben biztosan barátokat találnak és önmagukat fejleszthetik.
- A diákoknak lehetőségük van nemzetközi kurzusokat felvenni, azokon vizsgát tenni, referenciát szerezni, megkezdeni karrierjük építését.
- Általános célunk, hogy az intézményünkben tanuló fiatalok képesek legyenek felelősségteljesen gondolkodni, legyenek szabadok, tisztelettel legyenek mások iránt, legyenek elkötelezettek és keményen dolgozzanak, tanuljanak.
- A legfontosabb szakmai-pedagógiai cél, hogy minden tanulónk valamilyen szintű (emelt szintű vagy felsőfokú) OKJ bizonyítványt és megfelelő szakmai, gyakorlati és személyes kompetenciát szerezzen, mely a fiataloknál elegendő útravaló a pályakezdéshez, felnőtteknél pedig megfelelő az újrakezdéshez, illetve a munkahely megtartásához.
META-Don Bosco Szakgimnázium
1119 Budapest, Mérnök utca 39.
- A képzési kínálat kialakításánál figyelembe vesszük a munkaerő-piaci igényeket. Gyógyszertári asszisztensnek, gyógymasszőrnek, ápolónak, csecsemő- és gyermekápolónak, mentőápolónak, kisgyermekgondozó, -nevelőnek, gyógypedagógiai segítő munkatársnak, idegenvezetőnek, fitness-wellness instruktornak, pénzügyi-számviteli ügyintézőnek, kereskedőnek, logisztikai ügyintézőnek, vállalkozási mérlegképes könyvelőnek tanulhatnak a hozzánk beiratkozók.
- A Szalézi Intézmény Fenntartó fenntartása alatt folytatjuk munkánkat. A rend alapértékei, pedagógiai módszerei, emberközpontúsága iskolánk értékrendjével azonos. Olyan fiatalokat szeretnénk oktatni, nevelni, akik képesek felelősségteljesen gondolkodni, szabadok, tisztelik embertársaikat, elkötelezettek, keményen dolgoznak, tanulnak, ugyanakkor személyiségük is kibontakozhat. Az emberi együttélés általánosan elfogadott szabályainak, a társadalom normáinak, az egyetemes és nemzeti kultúra értékeinek megismertetésére és betartatására törekszünk. Lehetőségeinkhez mérten a közösségfejlesztésre, a közösségformálásra is hangsúlyt fektetünk. Megkülönböztetett figyelemmel kísérjük a nehéz sorsú, hátrányos helyzetű növendékeinket. Nagy hangsúlyt fektetünk a tehetséggondozásra. Az egymás iránti figyelem, tolerancia, empátia fejlesztése, gyakorlása hétköznapjaink része.
- Tevékenységünk kizárólag az érettségi utáni képzésre irányul nappali és esti tagozaton. A munka mellett tanulni vágyóknak is lehetőséget biztosítunk egy-egy szakma megszerzésére. Fő feladatunk, hogy felvértezzük az ifjúságot a munkavállaláshoz szükséges készségekkel, képességekkel és végzettséggel. Diákjaink a vizsgákat követően jó eséllyel helyezkednek el új szakmájukban; ezt célozzák gyakorlatorientált elméleti képzéseink.
- Oktatóink kitűnő szakemberek, számottevő szakmai múlttal, nagy gyakorlattal, szakirányú végzettséggel, akik a diákközpontú, kellemes légkört, a barátságos, jó hangulatot, a színvonalas, korszerű oktatást egyaránt fontosnak tartják.
- Tanulóink az iskolán belül kialakított, kitűnően felszerelt demonstrációs termekben sajátítják el a legalapvetőbb gyakorlati tudnivalókat, rutintevékenységeket. Ezek az alapozó gyakorlati órák nagyon sok pozitív hozadékkal szolgálnak a külső partnerek megítélése szerint is.
- Kitűnő kapcsolatot ápolunk a gyakorlóhelyekkel. Iskolákban, óvodákban, bölcsődékben, fürdőkben, kórházakban, mentőállomásokon, mentőautókban, rendelőintézetekben, a vállalati szférában, utazási irodákban sajátítják el a diákok a gyakorlati tudnivalókat, tehát szakmai tapasztalatra, kapcsolati tőkére is szert tehetnek már tanulóéveik alatt is. Az elméleti és gyakorlati tudás így válik szerves egésszé.
Price Title
Price Subtitle Description
$
49
/mo- Product Feature One
- Product Feature Two
- Product Feature Three