Don Bosco Wave
Don Bosco Hálózat egy elérhetőbb és befogadó európai szakképzésért
P1 – CNOS-FAP – Róma
A CNOS-FAP nemzeti szinten
A CNOS-FAP támogatja a “Országos Értékesítési Művek Központja – CNOS”
A Szövetség saját Nemzeti Irodával működik, amely elsősorban a Szövetség kezdeményezéseinek és tevékenységeinek előmozdításáért és összehangolásáért felel.
A CNOS-FAP Szövetség szakmai ágazatai:
A CNOS-FAP az alábbi, 1982 óta működő szakmai ágazatok dinamikus hozzájárulásával érheti el céljait:
Az általános kultúra ágazatközi bizottsága
Matematikai-tudományos ágazatközi bizottság
Mechanikai szektor
Elektronikus szektor
Grafikai szektor
Tercier szektor
Turisztikai szektor
Ezeknek az ágazatoknak köszönhetően a Szövetség regionális és helyi szinten gyökerezik a területén, felelősek továbbá a szakképzési központok oktatói számára biztosított folyamatos képzésért a technológiai, módszertani / oktatási és pedagógiai területeken.
A CNOS-FAP regionális és helyi szinten.
A CNOS-FAP Szövetség 16 olasz régióban jelen van, 15 regionális küldöttséggel, amelynek célja a szalézi szakképzés kínálatának népszerűsítése, a régió szakképzési tevékenységeinek összehangolása és a Szövetség regionális szintű képviselete. A küldöttségek 60 központban működnek, CFP néven – szakképzési és szakképzési központokban -, amelyek egész Olaszországban találhatók.
A CNOS-FAP európai szinten:
A CNOS-FAP tagja a szakmai tanácsadással és képzéssel foglalkozó szellemi intézmények hálózatának, amelyet a DBI – Don Bosco International Egyesület koordinál.
P2 Tech Don Bosco – Madrid
A Tech Don Bosco egy olyan alapítvány, amely Santiago el Mayor (Spanyolország) városában támogatja a hozzáadott érték létrehozását, a szalézi oktatási központok hálózatba szervezését.
Az alapítványt 2018 decemberében hozták létre.
Az alapítvány elnöke a tartományfőnök, a tartományi tanács tagjai pedig a vagyonkezelők. Közöttük az iskolai koordinátor a kuratórium titkára. A Kuratórium stratégiai terv útján megtervezi és felügyeli azokat a tevékenységeket, amelyeket az éves irányítási terv keretében hajtanak végre a naptári év ritmusában.
Minden nap azon dolgozunk, hogy szolgáltatásokat nyújtsunk központoknak, vállalatoknak és intézményeknek, különös tekintettel az SSM tartomány szakképzésben működő szalézi központok hálózatának munkájára , amelynek végső célja a fiatalok, különösen a leginkább rászorulók segítése. Ez egy eszköz a társadalmunk integrált emberi előmozdításához.
P3 – SzIF
1913-ban, Péliföldszentkereszten telepedtek le Magyarországon, és 1929-től önálló rendtartományt alkotnak. Vezettek gimnáziumot, árvaházakat, fiúnevelő intézetet, internátusokat, ipariskolát, de még nyomdájuk is működött Rákospalotán, amelyet Don Boscóról neveztek el. Míg az oratóriumokban a valláserkölcsi nevelés volt a cél, az említett intézménytípusokban a gyakorlati élethivatásra nevelték a szegény sorsú fiatalokat. Megtelepülésüknek helyszínei zömmel a gyorsan fejlődő ipari régiók: Nyergesújfalu, Óbuda, Rákospalota, Újpest. Az egyház talán éppen a szaléziak révén jutott a legközelebb a városi-iparos ifjúság, a proletár és félproletár rétegek megnyeréséhez. 1950-ben elsők között oszlatták fel őket, államosították intézményeiket.
A rendszerváltás után P. Havasi József vezetésével újraszerveződött a rend. Sorra alakultak rendházaik, intézményeik, melyek az óvodán, az általános iskolán, a szakiskolán, a szakközépiskolán, a gimnáziumon és az egyetemi-főiskolai kollégiumon keresztül lefedik a gyermek és ifjúsági nevelés-oktatás teljes spektrumát. Az iskolai rendszerű nevelés-oktatás mellett oratóriumaikban nagy figyelmet fordítanak az iskolán kívüli szabadidős tevékenységre, valamint fővárosi könyvkiadójuk és kazincbarcikai modern nyomdájuk pedagógiai munkák megjelentetésével jelentős segítséget nyújt a hazai nevelés számára. 2014-ben a rend az iskolák fenntartására létrehozta a Szalézi Intézmény Fenntartót (SZIF).
P4 – AMDB Franciaország
P5 – SMX – Seville
A szalézi tartomány „María Auxiliadora” van 59 iskola, elosztva 8 autonóm közösségek, 39.958 diák és 2742 tanár. Az oktatás gyermekek számára 157 egységet, 335 általános iskolai oktatást, 296 főiskolai oktatást, 88 középiskolát, 52 alapfokú ciklust, 85 középfokú és 73 felsőfokú ciklust tartalmaz.
A tartományunk stratégiai jövőképe öt mag köré épül: a karizmatikus identitás erősítése; szervezet és stratégia; az oktatási-lelkipásztori közösség gondozása, egy befogadó és népszerű iskola, valamint a pedagógiai innováció.
A stratégia kidolgozása során a tartomány iskoláinak csoportja elkötelezi magát a központok közötti hálózatépítés, az innováció támogatása, a szakképzés, az európai projektek összehangolása és a személyek.
P6 – DBOC – Brüsszel
A DBOC teljesíti küldetését
Figyelemmel kíséri és népszerűsíti Don Bosco örökségét iskoláiban; elősegíti az iskolák közötti koordinációt és szolidaritást; aktívan figyelemmel kíséri az oktatás fejleményeit, valamint tájékoztatja és támogatja az iskoláiban a politikáért felelős személyeket; fordítson különös figyelmet a személyzeti politikára és ezen belül az értékesítési dimenzióra; az iskolák képviselete különböző részvételi és politikai testületekben; közigazgatási aktusokat hajt végre melyet nyomon követ.
Hely az oktatási környezetben
A DBOC saját identitása alapján egy meghatározott helyet foglal el a katolikus oktatásban a flamand közösségben.
Iskoláiban és tevékenységeiben a DBOC a fiatalok számára „otthont” „iskolát” „játékhelyet” akar biztosítani a fiatalok számára, és felajánl egy “plébániát”. Az emberek és az oktatás keresztény jövőképe alapján a DBOC elősegíti a helyi egyházi közösség felépítését. Egyénisége alapján lojálisan és konstruktívan együttműködik más oktatási szolgáltatókkal.
P7 – Don Bosco Szaléziak Németország
A szalézi rend a világ egyik legnagyobb vallási közössége a római katolikus egyházban, a világ minden részén gyermekek és fiatalok támogatói.
Körülbelül 14 500 szerzetes és több mint 200 000 alkalmazott foglalkozik világszerte 16 millió lány és fiú gondozásával – függetlenül a bőr színétől vagy vallásuktól.
A több mint 1900 rendházban 119 országban a szaléziak menedéket kínálnak utcai gyermekek számára, ifjúsági szociális munkához, iskolai órákhoz, szakképzéshez és munkahelyi elhelyezkedéshez.
Don Bosco németországi tartomány szerzetesei rendházakat, létesítményeket és projekteket foglalnak magukban Németországban, Svájcban és Törökországban is. Több, mint 30 telephelyen 240 szerzetes és mintegy 2000 alkalmazott foglalkozik napi több ezer gyermekkel és serdülővel, az oktatási és ifjúsági jóléti intézményekben, az ifjúsági és ifjúsági szociális munkaközpontokban, a napközi otthonokban vagy plébániákon.
A Don Bosco központok gyakran ott vannak, ahol szegénység és szükség van. Ez lehetővé teszi a gyors és hatékony segítséget.
P8 – DBI
A DBI képviseli a Don Bosco Szalézi Társaságát a különböző nemzetközi szervezetekben és intézményekben, mint:
– jelentős jelenlét az EU intézményeiben és az EU platformjain
– kommunikációs csatorna a Don Bosco projektek és az oktatással, kultúrával és ifjúsággal foglalkozó politikák között, amelyeket az EU intézményei támogatnak
– olyan platform, amely elősegíti és mentorálja a helyi Don Bosco projektek által a különféle nemzetközi intézményekkel együttműködve tervezett kezdeményezéseket és projekteket
– a már meglévő közös projektek és kezdeményezések koordinátora, a már meglévő értékesítés területén.
A fiatalok számára folytatott oktatási és lelkipásztori akciónk területén a DBI:
– a minőségi karizma jelenléte és hangja a nemzetközi fórumokon
– Minősített szolgáltatás a nemzetközi és az európai valóságok megértésében és tudatosításában az eladók jelenléte területén
– referenciaszervezet a régiók és tartományok számára az intézményekkel és a nemzetközi szervezetekkel való kapcsolattartás során.
A DBI inspiráló értékei:
– keresztény humanizmus
– Don Bosco oktatási és lelkipásztori modellje
– minden ember emberi jog és méltóság
– személyes fejlődés
– szolidaritás és szubszidiaritás
– kulturális sokszínűség és interkulturális tanulás
– a szegénység elleni küzdelem a társadalmi befogadás révén
– az érdekelt felek, az értékesítő oktatási intézmények és más partnerek közötti szinergia az oktatás és a fiatalok holisztikus előmozdítása területén.