Brüsszel-i találkozó 2020. 02. 4-7.
Február 4. A találkozót a flandriai tartományfőnök, Wilfried Wambeke SDB nyitotta meg és köszöntött bennünket. Az első nap délelőttjén Renato röviden ismertette a projekt célját: az egyes európai tartományok és iskolák jelenlegi kapcsolati hálóját egy szorosabb esernyőszervezet szervezet váltsa fel, amely a szorosabb, értékvezérelt tartalmi együttműködés mellett a tagok közös érdekképviseletét is képes ellátni brüsszeli döntéshozatal irányába; Szakmai előadás, amely egy tanácsadó szolgálatot mutatott be: szalézi óvodáknak, általános iskoláknak és középiskoláknak dolgoznak, 15-20-an vannak tanácsadók és a minőségkritériumok mentén látogatják rendszeresen az intézményeket, a tanárok és az intézményvezetés munkáját segítve; Ezt követően a résztvevők (köztük mi is) bemutatták iskoláikat és az intézményfenntartói tevékenységet. Ezek közül a fogadó iskolát érdemes kiemelni: szinte kizárólag csak migráns hátterű fiatalokkal foglalkoznak, a nevelő-oktató munka tulajdonképpen válságmenedzsmentet jelent.
Február 5. Jan Ceulemans, európai uniós pályázati szakértő ismertette az iskolák számára elérhető pályázati felhívásokat (Erasmus+ KA1 és KA2); Ezt követően a nemzetköziség témáján dolgoztunk ötletroham formájában. Az elhangzott javaslatok alapján Renato készít a nemzetköziségre egy összefoglalót (a munkaanyag már elérhető a drive felületen), Miguel javasolta (amit elfogadtunk), hogy ennek az együttműködésnek is legyen egy minőségbiztosítása; Majd körbejártuk a fogadó intézményt. EfVET elnevezésű szervezetnél tettünk látogatást, az irodájuk Brüsszel belvárosában van. A szervezet a szakképzési intézmény fenntartókat képviseli Brüsszelben. Az előadónak feltettük a kérdést, hogy melyek a következő finanszírozási ciklus szakképzési prioritásai, amire azt felelte, hogy a zöld politika, környezetvédelem lesz a domináns.
Február 6. Johan Jacquemin, a duális képzés szakértője tartott előadást, amelynek lényege: a duális képzés Flandriában is kezdeti stádiumban van, a duális képzésben részt vevők aránya kb. 2%. 2018-ban kezdtek nagyobb hangsúlyt helyezni a duális képzésre, itt is a tanulónak kell céget találni (de a fő felelősség az iskoláé), havonta 500 eurót keresnek a duális képzésben részt vevő fiatalok. Délután az EVBB elnevezésű szakképzési érdekképviseleti szervezetnél tettünk látogatást, 1992-ben alapították, NSZFH típusú szervezeteket tömörít (de magyar tagszervezet nincs a tagok között), nemcsak szakképzés, a felsőoktatás irányába is nyitottak (szakképzésből a felsőoktatásba);, missziójuk: minőség a szakképzésben;
Február 7. Délelőtt folytattuk a nemzetköziség tartalmának meghatározását. Felmerült, hogy mi lesz a jövőbeni szerepe a Don Bosco Internationalnak, lehetséges válasz: évről évre átnézi a nagyon nagy európai projekt adatbázisokat (a megvalósult projektek eredményeit) és kiemeli, ami iskoláinkat érdekelheti, egy közös szalézi szakképzési adatbázis létrehozása, amiben megosztjuk a projektek eredményeit, felhasználható jó gyakorlatokat, ezzel is szorosabbá tenni az együttműködést, valamennyire egységesebbé tenni a szakképzést stb, 2) lobbitevékenységre alkalmasabbá tenni a szervezetet; Magyar részről javasoltuk, hogy a nemzetköziség egyik kiemelt tartalma legyen a szalézi iskolai jelenlét és pedagógiai jó gyakorlatok cseréje (amit elfogadtak); Délután meglátogattuk a harmadik szakképzési lobbi szervezetet is, elnevezése: EVTA;